Afd. Rolfsted

Om afdeling Rolfsted

På Broskolen er der luft og højt til himlen og vores vision er at skabe de bedste rammer for alle børn og unge. Trivsel, sociale fællesskaber og høj faglighed er vores pejlemærker for at drive en god skole. På Broskolen arbejder vi for en inkluderende hverdag for alle elever, hvor der er fokus på glæde og fællesskab samt plads og respekt for den enkelte.

Broskolen er en folkeskole for elever fra 0.-9. klasse, som består af to matrikler, hvoraf afdeling Rolfsted er den mindste med omkring 110 elever og knap 20 medarbejdere.

På afdeling Rolfsted tilbyder vi undervisning for 0. - 6. klasse. Skolen er beliggende i et hyggeligt og roligt lokalområde tæt på Rolfhallen.  Rolfsted er beliggende i Faaborg Midtfyns kommune og der er omkring 7 km til afdeling Bøgehøj i Årslev.

Skolen er opdelt i to faser:

Indskoling, 0. - 3. klasse, 1 spor pr. årgang.

Mellemtrin, 4. - 6. klasse, 1 spor pr. årgang.

* Skolefritidsordning/SFO tilbydes fra 0. - 3. klasse og SFO2 fra 4. - 6. klasse.

* Efter 6. klasse samles eleverne på afdeling Bøgehøj fra 7. - 9. klasse. Der tilbydes offentlig transport.

r